A BalaLand FamilyPark beltéri játszóházát bemutató cikksorozatunk előző részeiben az interaktív mászófal és a lézer labirintus működéséről írtunk. A digitális interaktív játékok bemutatását most az egyedi fejlesztésű digitális játék ismertetésével folytatjuk.
Digitális játék
A sok mozgásos, ügyességi játék mellett olyan játék telepítését is fontosnak tartottuk, amely segítségével a látogatók az elméjüket is megmozgathatják. Persze azért nem egyhelyben ücsörögve, nem egy kvíz kérdéssor fölé görnyedve, hanem a játszóház különböző pontjain elhelyezett érintőképernyős játékállomások és érzékelők között járva-kelve. Ezért fejlesztettünk ki egy Willy Fog témájú, egyedi felépítésű digitális játékot.
Hogy nevezik ma a szkarabeuszt? Hogy hívják a mexikóiak széles karimájú kalapját? Hokkaido, Honshu, Shikoku, Kyushu – mik ezek? Aki szívesen válaszol az előbbiekhez hasonló kérdésekre, bizonyára örömmel vesz részt házi vetélkedőkön, kocsmakvízeken, szívesen néz tévés vetélkedőket. És feltehetően ő lesz az a BalaLand játszóház látogató, aki akár több fordulóra is benevez a digitális játék regisztrációs pultjánál. Ahogy ezt kvíz kedvelő munkatársaink is tették lelkesen a tesztelések során.
A játéknak természetesen több verziója is készült. Mást igényelnek a kicsik, mint a nagyobbak. Ezért az óvodáskorúaknak a rendszer felolvassa a feladatokat, a válaszadásnál pedig képek közül kell választaniuk, hiszen többségük nem tud még olvasni. Az életkoruknak megfelelő, egyszerűbb kérdések várnak rájuk, sok a játszóház felfedezéséhez, megfigyeléséhez kapcsolódó, mozgásos feladat. Jól jöhet persze a szülő, nagyobb testvér segítsége is. A családi, kooperatív változatban viszont már nem csak a nagyobbak segítik a kicsiket. Lehet, hogy pont az óvodáskorú lesz az, aki a mászócső rejtett zugába bemászva megszerzi azt az információt, amire a csapatnak szüksége van a megoldáshoz.
A nagyobbakra – ha a kicsik nélkül játsszanak – nehezebb kérdések is várnak már. Általános műveltséggel vagy – a meseszakértő változatban – Willy Fog utazásával kapcsolatosak. A nagyobbak is választhatnak egyéni vagy csapatjátékok között. A csapatjátékok között van verseny és szerepjáték is. Az első esetben Dix és Bully felügyelő próbálja utolérni Willy Fog csapatát. A szerepjáték esetén pedig mindenki „belebújik” az egyik meseszereplő bőrébe, amely egyben a feladatát is meghatározza. A játékban senki nem tudja, hogy a többiek milyen szerepet játszanak, így azt sem tudják, hogy ki kapta a sikeres játék meghiúsításán mesterkedő, Transzfer szerepét.